Wij zijn op weg..... - Reisverslag uit Ameland, Nederland van fedde en dora jong - WaarBenJij.nu Wij zijn op weg..... - Reisverslag uit Ameland, Nederland van fedde en dora jong - WaarBenJij.nu

Wij zijn op weg.....

Blijf op de hoogte en volg fedde en dora

01 Juni 2016 | Nederland, Ameland

Om 7.00 uur vertrekken we met nog 2 boten uit Makkum richting de sluis van Kornwernerzand. We hoeven niet lang te wachten, want er moet ook een werkboot naar binnen. Om 8 uur zijn we door de sluis en nu richting brug van de Afsluitdijk. Zou hij wel voor ons opengaan, want het is wel spitsuur. Ja hij gaat open super!! Het wordt wel moteren naar Harlingen, want we hebben wind tegen. Jammer!! Nu op naar Ameland. Onderweg liggen we vast op het wantij nabij Terschelling. Dus wachten we 20 minuten en Fedde stelt voor dat ik op de punt ga zitten, daardoor wordt het gewicht beter verdeeld. Ja hoor we komen los en varen weer. (ha ha)
Het zicht is niet helder maar gelukkig is er geen mist. Wel schijnt de zon. Gelukkig varen we om goed half 5 de haven van Ameland binnen. Er is plek zat. Fedde maakt de boot verder goed vast en ik meld ons aan bij de havenmeester die niet ophield met kletsen.
wo.1juni: We hebben het weerbericht gehoord; harde wind, kans op mist en onweer en harde windstoten en besluiten om vandaag te blijven liggen.
In de haven is het prachtig weer en we genieten lekker van de zon. Op onze vouwfietsen erop uit geweest. Waar blijft het weer dat is voorspeld? We staan nog in dubio om toch te gaan, maar het verstand zegt nee....

• 01 Juni 2016 - 21:41

Gea:

Dus gezellig gekletst met de havenmeester! En ja, je moet natuurlijk geen risico's nemen met het weer! Morgen weer verder varen? Goede reis!
    PS leuk hoor, zo'n reisverslag!

• 01 Juni 2016 - 22:22

Annet Ferwerda:

Het is best wel mooi weer maar erg onstabiel. Gelukkig liggen jullie bij een mooi eiland
    Alvast veel reis plezier gewenst.

• 02 Juni 2016 - 06:59

Jolanda:

Wij wensen jullie een fijne reis en gaan jullie volgen.

• 02 Juni 2016 - 14:57

Auke En Hotske:

De eerste zonnige dagen waren mooi maar wel harde wind momenteel, dan maar even fietsen en genieten om het eiland. het weer is wat onstabiel en dan is wachten verstandig. Wij lagen de afgelopen dagen in de luwte op de kruspolle bij Heeg en waren aan het lakken. Nu weer thuis.

fedde en dora

Hallo allemaal. Zoals velen van jullie wel weten zijn wij al een paar jaar van plan om eens een grotere reis te maken met onze boot "Swalker". Deze zomer hebben we de knop doorgehakt en vertrekken eind mei richting Denemarken voor bijna 2 maanden. Iedereen die dit leuk vindt kan ons op deze site volgen.

Actief sinds 13 Mei 2016
Totaal aantal bezoekers 11959