Op de Kleine Belt - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van fedde en dora jong - WaarBenJij.nu Op de Kleine Belt - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van fedde en dora jong - WaarBenJij.nu

Op de Kleine Belt

Door: Dora

Blijf op de hoogte en volg fedde en dora

19 Juni 2016 | Denemarken, Middelfart

Donderdag 16 juni
De dag begint voor Fedde al goed. Hij kijkt naar buiten en ziet allemaal vrouwen op de waterkant die zich in alle mogelijk bochten wringen. Blijkt dat wij naast een soort sportcentrum liggen. Natuurlijk moet hier even een foto van gemaakt worden. Daarna horen we belletje en rijdt er een oude goederentrein langs, dwars door de straten naar de haven.
Om 10.00 uur varen we weer.
Bij de grote brug over de Sont zien we tuimelaars vlak naast onze boot zwemmen. Wauw! En in de verte bruinvissen (die blijven altijd op afstand)
We zijn er stil van. Wat een ervaring    . Ook komen we nog een zeehond tegen. Deze dag kan voor ons al niet meer stuk.
Op het water is er slecht zicht, dit is wel jammer.
De volgende haven is Bogense. Een vriendelijke Duitser staat op de kant en heeft net zo’n boot als ons, alleen een klein beetje groter. Natuurlijk moet daarover even gesproken worden.
De haven is prima verzorgd. Schoon, veel bbq plekjes, speeltuin, leuk strandje met volleybalveld. In het dorpje zelf zijn we niet geweest.
Vrijdag 17 juni We waren van plan om naar de haven van Frederica te varen, maar aangezien je daar midden tussen de fabrieken ligt, gaan we verder.
We komen nu in het gebied (Kleine Belt)waar veel dolfijnen te zien zijn. Hier willen we dan een wat langere tijd doorbrengen. Als we onder de brug doorvaren zien we gelijk alweer een groep tuimelaars en varen door naar Middelfart. Ook hier zijn de voorzieningen goed en schoon. Je hebt hier een prachtig uitzicht over de Kleine Belt.
In de haven uit eten geweest in een restaurant dat die avond een visbuffet op het menu had staan. Heerlijk!!!
Zaterdag 18 juni .
We pakken de fietsen om de omgeving te verkennen. Heuvel op, heuvel af, mooie vergezichten. Als we bij een picknicktafel even stoppen voor de lunch voel ik mijn knieën. Hier is ook een strandje, het water is niet koud en niet zo zout als de Noordzee. De dolfijnen zien we vandaag niet, het waait nogal en er zijn aardige golven. Aan het eind van de middag hebben we er zo’n 30 kilometer op zitten.
De vrouwen fietsen hier met een mandje achterop. Zouden ze langs al die kraampjes gaan die onderweg staan?
Op de terugweg naar de haven zijn we nog even langs de supermarkt gegaan. Wat zijn die opvouwbare boodschappentassen toch handig. Ze nemen geen ruimte in beslag en je kunt er heel wat in meenemen.
Zondag 19 juni
Via de familieapp vernemen we dat het vandaag vaderdag is. Fedde kriijgt daarom van mij een ontbijtje met koffie.
In de haven vertrekken 7 huurboten uit Kiel met allemaal Engelsen erop. Ze houden een wedstrijd denk ik, want ze starten 1 voor 1. Achteraan gaat de volgboot. We gaan straks zeilen in de omgeving en zoeken voor de nacht een mooi ankerplek op.

• 19 Juni 2016 - 14:44

Pieter En Anke:

Leuk om zo met jullie mee te reizen!
    Grtjs. En veel plezier!

• 19 Juni 2016 - 16:54

Tineke:

Dora, wat schrijf en vertel je weer mooie verhalen. Wat een ervaring om de tuimelaars te zien. Leuk de Deense fietsen, 40 jaar geleden waren ze er ook al. Hoe is het weer?
    Gr Eddy en Tineke

• 19 Juni 2016 - 18:13

Hanneke Kooyker:

Weer een mooi verslag en mooie foto's!
    Als ik dit zo lees, dan hebben jullie een echt vakantie gevoel, houden zo!
    Ik zal even opzoeken waar jullie precies zijn en dan kijk ik weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes van Gerrit en mij.