We zijn weer wat verder..... - Reisverslag uit Norderney, Duitsland van fedde en dora jong - WaarBenJij.nu We zijn weer wat verder..... - Reisverslag uit Norderney, Duitsland van fedde en dora jong - WaarBenJij.nu

We zijn weer wat verder.....

Door: Dora

Blijf op de hoogte en volg fedde en dora

04 Juni 2016 | Duitsland, Norderney

Je maakt wat mee op vakantie. Komt er iemand langszij liggen met zijn zeilboot blijkt dat hij op het water voor het Wantij was gaan ankeren. Door de harde wind was het ankerlier gaan slippen, de ketting rolde uit en het uiteinde had hij nog niet aan de boot vastgemaakt. Daar het in diep water gebeurde kon hij het anker niet meer terugvinden. Dus moest hij een nieuw anker bestellen in Sneek en dat terwijl hij een paar dagen later op vakantie zou. Hij zou al een week eerder naar huis en zijn vriendin maar wachten op Schiermonnikoog. Dat hij een paar dagen later op vakantie zou met haar en hij dit niet haalde zat hem ook niet hoog.
vrij.3 juni. Om 7 uur vertrekken we uit de haven richting Lauwersoog. Aangezien er nu bijna geen wind staat moet de moter aan. Het zonnetje schijnt. Tegen tienen komen we op Lauwersoog aan. De haven is anders ingedeeld en er zijn nieuwe steigers gekomen. Iets minder mooi was dat het toiletgebouw diht was vanwege problemen met het water. Laten we nou net willen douchen. Maar ja het is net zoals collega Geartsje altijd beweert: Boatsje minsken binne de fyske minsken. De hele dag schijnt de zon en laten we daar ook nog een verrassing krijgen. Vlakbij de haven is die avond een waddenconcert met Douwe Bob. Slow down brother. Nou dat hebben we die dag ook wel gedaan. 's Avonds werd het ponton waarop de muzikanten en artiesten op kwamen daar een duwboot naar het wad gevaren. Een hele happening en dat zo achter je boot te kunnen aanschouwen. 's Avonds werden de mensen met bootjes en watertaxi's naar de overkant gebracht en even later klonk de muziek.
zat.4juni. Om 7.45 uur vertrekken we uit Lauwersoog. Ja je moet er wat voor over hebben om in Denemarken uit te komen hoor! Met windkracht 3-4 en het zicht goed en de moter aan richting Borkum. Het laatste eindje kunnen we zeilen. Het gaat lekker en we besluiten door te varen naar Norderney . Na een tocht van 10 uur komen we in Norderney aan. In de haven moeten we zelf maar een plekje uitzoeken. Nu dachten wij dat we een vrij grote boot hebben, maar wat je hier allemaal ziet. Lang leve de welvaart......

• 04 Juni 2016 - 23:26

Tineke Bosman:

Leuke verhalen en treffen een concert op het water. Douwe Bob was de vervanger van Waylon.

fedde en dora

Hallo allemaal. Zoals velen van jullie wel weten zijn wij al een paar jaar van plan om eens een grotere reis te maken met onze boot "Swalker". Deze zomer hebben we de knop doorgehakt en vertrekken eind mei richting Denemarken voor bijna 2 maanden. Iedereen die dit leuk vindt kan ons op deze site volgen.

Actief sinds 13 Mei 2016
Totaal aantal bezoekers 11960